Αδυνάτισμα

Το πρόβλημα της παχυσαρκίας έχει λάβει τρομερές διαστάσεις και στη χώρα μας.

Η διατροφή και ο τρόπος ζωής μας απέχουν πολύ από τις ιδανικές συνθήκες που απαιτούνται για τη διατήρηση της γραμμής και των κιλών στο φυσιολογικό επίπεδο, ενώ τα πρότυπα ομορφιάς που προβάλλονται παραμένουν στα όρια του φυσιολογικού βάρους, τείνοντας προς την ανορεξία.

Αυτή η αντίθεση οδηγεί στη σταθερή ζήτηση των προϊόντων για αδυνάτισμα.

Μοναδικός όρος για την υγιή ανάπτυξη της αγοράς παραμένει η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των προϊόντων που προτείνονται από τις εταιρείες.

Επομένως, όσο η αγορά αυτή δεν «κακοποιείται», θα αναπτύσσεται.

ΑδυνάτισμαΑπό τις πολλές εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν (φάρμακα, συμπληρώματα διατροφής, υποκατάστατα γεύματος, ροφήματα, καλλυντικές κρέμες, ινστιτούτα αδυνατίσματος, γυμναστήρια, διαιτολόγοι, βιβλία, περιοδικά κ.λπ.) συνάγεται ότι πρόκειται για μια πολύ μεγάλη και συνεχώς αυξανόμενη αγορά που αγγίζει το σύγχρονο καταναλωτή.

Από την άλλη πλευρά, όλο και περισσότεροι υπέρβαροι και παχύσαρκοι αναζητούν μια αξιόπιστη και επιστημονική λύση.

Αυτό που χρειάζονται είναι βοήθεια και σωστή καθοδήγηση από τον επιστήμονα υγείας.

Τέλος, ο μεγάλος αριθμός φαρμακευτικών ουσιών υπό έρευνα καταδεικνύει τη διαγνωσμένη από τη φαρμακευτική βιομηχανία δυναμική της αγοράς.

Η αγορά των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων αδυνατίσματος στο φαρμακείο παρουσιάζει αξιοσημείωτη ανάπτυξη. Ποιος άλλος από το φαρμακοποιό είναι σε συνεχή επικοινωνία με τα άτομα που θέλουν ή επιβάλλεται να χάσουν βάρος, για να τους δώσει τη σωστή συμβουλή και κατεύθυνση;

Ο φαρμακοποιός είναι ο επαγγελματίας υγείας που θα έρθει ΠΡΩΤΟΣ σε επαφή με το υπέρβαρο και παχύσαρκο άτομο.

Πρέπει πρώτα απ’ όλα να ενδιαφερθεί, αλλά και να ενημερώσει και να καθοδηγήσει τον υπέρβαρο και παχύσαρκο, μακριά από «μαγικές» και επικίνδυνες λύσεις, σε μια σταδιακή αλλαγή του τρόπου διατροφής και ζωής.

Τα φαρμακευτικά σκευάσματα που κυκλοφορούν σήμερα είναι αποτελεσματικά και πολύ ασφαλή. Η συνειδητοποίηση του προβλήματος από το άτομο και η απόφασή του να αλλάξει είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα.

Οι ρεαλιστικοί στόχοι (10%- 15% απώλεια βάρους) αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες να μην απογοητευτεί, να συνεχίσει την προσπάθειά του και τελικά να επιτύχει.

Υποκατάστατα γεύματος για μία ισορροπημένη και υποθερμιδική διατροφή:

Πρόκειται για μια σχετικά νέα αγορά στο φαρμακείο με υποθερμιδικά κατ’ εξοχήν προϊόντα, κυρίως σε σκόνη, που διαλύονται σε νερό και προτείνονται για να αντικαταστήσουν ένα ή περισσότερα γεύματα.

Παράλληλα, υπάρχουν και υπερπρωτεϊνούχες μπάρες, μπισκότα και διάφορα υποθερμιδικά snacks, για να ικανοποιήσουν τους πιο «λιχούδηδες» και να βοηθήσουν στην καλύτερη συμμόρφωσή τους στο πρόγραμμα διατροφής που ακολουθούν για τον έλεγχο του βάρους τους.

Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε ένα γεύμα με κάτι τέτοιο, παρ’ όλο που προτείνοντάς το ως λύση νιώθουμε μεγαλύτερη ασφάλεια.

Αδυνάτισμα

Υποκατάστατο γεύματος όμως είναι ένα εξειδικευμένο προϊόν που θα πρέπει να έχει άδεια από τον Ε.Ο.Φ. “ως υποκατάστατο γεύματος για απώλεια βάρους” και θα πρέπει να είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τον ευρωπαϊκό κανόνα που καθορίζει τη σύσταση που πρέπει να έχει αυτό, ώστε να είναι σε θέση να αντικαταστήσει ένα ή περισσότερα γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, παρέχοντας όλα τα θρεπτικά συστατικά και το σημαντικότερο “ασφάλεια” για το φαρμακοποιό και για τον πελάτη του».

Συμπληρώματα διατροφής fitness:

Ορισμένα συμπληρώματα διατροφής βοηθούν στην απώλεια κιλών, με την προϋπόθεση να χρησιμοποιούνται παράλληλα με μία υποθερμιδική διατροφή.

Οι δράσεις τους είναι ποικίλες. Μερικά παρέχουν ένα αίσθημα κορεσμού, όπως τα πλούσια σε πηκτίνες προϊόντα που σχηματίζουν γέλη με την επαφή τους με το νερό και φουσκώνουν το στομάχι πριν το γεύμα, ώστε να περιορίζεται η ποσότητα τροφής.

Το ίδιο κάνουν και τα προϊόντα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

Άλλα πάλι ισχυρίζονται ότι «καίνε» τα λίπη ή μειώνουν το μεταβολισμό τους και, τέλος, μία τρίτη κατηγορία, κυρίως πόσιμα μείγματα με φυτικά διουρητικά εκχυλίσματα, δρουν κατά της κατακράτησης νερού.

Το φαρμακείο συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της αγοράς των συμπληρωμάτων διατροφής για το αδυνάτισμα και αυτό είναι απαραίτητο, στο βαθμό που αυτή η αγορά κατακλύζεται από πολλά προϊόντα με αμφίβολα αποτελέσματα, ποιότητα και ασφάλεια στη χρήση.

Η αγορά αυτή έχει υψηλή ανάπτυξη στο φαρμακείο και η σωστή ενημέρωση των φαρμακοποιών και σε συνέχεια των καταναλωτών είναι ο μόνος τρόπος για τη σταθερή εξέλιξή της.

Το αδυνάτισμα αποτελεί την “αχίλλειο πτέρνα” της Ελληνίδας καταναλώτριας από πολύ νεαρές ηλικίες και γι’ αυτό μπορεί να γίνει εύκολα πεδίο εκμετάλλευσης από άλλα κανάλια διανομής και καιροσκόπους.

Οι φαρμακοποιοί για να αναπτύξουν αυτή την αγορά πρέπει να:

  • Κάνουν επιλογή ποιοτικών μαρκών.
  • Έχουν καλή γνώση των συστατικών.
  • Να ενημερώνουν του πελάτη σχετικά με τη δράση τους.
  • Να παρέχουν χώρο προβολής σε εμφανή θέση (και όχι μόνο πίσω από τον πάγκο), έτσι ώστε να υπάρχουν και παρορμητικές αγορές, ή αγορές από άτομα που έχουν ταμπού να παραδεχθούν ότι θέλουν να βοηθηθούν για να χάσουν βάρος.

Ο επιστήμονας φαρμακοποιός μπορεί να δώσει ουσιαστική κατεύθυνση σε κάποιον που αντιμετωπίζει πρόβλημα βάρους:

  • Αποτρέποντάς τον να χρησιμοποιήσει χωρίς συνταγή και δίχως επιστημονική καθοδήγηση φάρμακα για την παχυσαρκία, τα οποία ούτως ή άλλως είναι επικουρικά του σωστού τρόπου διατροφής.
  • Επισημαίνοντάς του τα ευεργετικά οφέλη της απώλειας βάρους σε προβλήματα υγείας (διαβήτης, καρδιαγγειακά νοσήματα κ.λπ.) και
  • Συστήνοντάς του επιστήμονες διαιτολόγους, που ιδιωτεύουν στην εν λόγω περιοχή ή εξειδικευμένα τμήματα νοσοκομείων.

Η διανομή πληροφοριακού υλικού, που έχει εκπονηθεί από έγκριτους αρμόδιους φορείς, διαμέσου του φαρμακείου είναι επίσης πολύ σημαντική.

Facebook

Twitter

Google Plus